ابلاغ
سایت کانون ابلاغ اندیشه های شریعتی

WWW.KANOONEBLAGH.ORG

.
آزادي، در دامن اسارت مي زايد، در زنجير رشد مي كند، از ستم تغذيه مي كند، با غصب بيدار مي شود. . . هان، اين سرنوشت آزادي است!
در حاشیه سفر و سخنان "قم"

«ولی فقیه در جامهء وحشت و هراس»

جنبش نوین ملی ایران راه خود را تا سرنگونی رژیم ولایت فقیه و جایگزینی آن با "جمهوری ایران" ادامه خواهد داد.
در این مسیر اندیشه شریعتی بعنوان "تنها" آلترناتیو اسلام ارتجاعی نقش آگاهی بخش خود راهمچنان ایفاء خواهد نمود…
ادامه مطلب »

شهیدی در "نوفل لوشاتو"



خانواده شهید مصطفی کریم بیگی:
« نگذارید خون مصطفی پایمال گردد»

مصطفی کریم‌بیگی، جوان 27 ساله در روز عاشورا در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله گماشتگان ولی فقیه قرار گرفت و به شهادت رسید.

«... در روزگاری سیاهی که اشرافیت جاهلی جان دوباره میگیرد، و "زور جامهء زیبای تقوا و تقدس می پوشد" و آرزوی آزادی و برابری - که اسلام در دلهای قربانیان زور و زر برانگیخته بود- فرو می میرد و جاهلیت میراث خوار "انقلاب اسلامی" می شود و "کتاب راستی" بر سر نیزه های فریب بالا میرود واز حلقوم مناره های مساجد، "اذان شرک" به گوشها می رسد و گوساله زرین سامری بانگ توحید بر میدارد، وبر سنت ابراهیم، نمرود تکیه میزند و قیصر، عمامهء پیامبر خدا بر سر می نهد و جلاد، شمشیر جهاد به دست میگیرد....ناگهان جرقه ای در ظلمت، انفجاری در سکوت! سیمای تابناک "شهیدی که زنده بر خاک گام بر میدارد" از اعماق سیاهی ها، از انبوه تباهی ها! چهرهء روشن و نیرومند یک "امید" در شب ظلمانی"یأس" ....» (شهادت - معلم شهید شریعتی)

در قیام عاشورا، تیری پس از تیر دگر شلیک میشود و شهیدی از پی شهیدی دیگر بر خاک میافتد و آنگاه زنده بر خاک گام بر میدارد. ندا، سهراب، کیانوش، مصطفی و..... علی موسوی‌، مهدي فرهادي نيا، محمد علي راسخي نيا، امير ارشدي ، شهرام فرجي.... مصطفی کریم بیگی، همگی "یکتن" شدند و "نقاب تزویر" از چهره معاویه زمان و گماشتگان یزید صفتش بر دریدند، و آنگاه جاودانه شدند.

آنچه در زیر میخوانید پیام "زینب وار" خانواده شهید مصطفی کریم بیگی " پس از شهادت" اوست:

«خانواده وی پس از دو هفته بی‌خبری مطلق و درحالی که تصور می‌کردند او در روز عاشورا دستگیر شده است، در روز دوشنبه 21 دی‌ماه عکس و پیکر او را در پزشک قانونی کهریزک شناسایی نمودند. در مدت بی‌خبری خانواده تماس‌های تلفنی مشکوک و تهدیدآمیزی از تلفن شخصی مصطفی با خانواده وی برقرار می‌شد که بر نگرانی آنان می‌افزود.
ماموران امنیتی رژیم پس از شناسایی جسد توسط خانواده از تحویل آن به بستگان خودداری نمودندو اظهار نمودند تنها در صورتی جسد را تحویل می‌دهند که مراسم وی در خارج از تهران انجام شود و خانواده کریم‌بیگی مجبور به پدیرفتن این شرط شدند در حالی که منزل آنها در محله امیریه تهران می‌باشد.
در غروب سه‌شنبه 22 دی‌ماه به شکلی ناگهانی به خانواده مصطفی اطلاع دادند که تنها پدر، مادر و خواهر برای مراسم خاکسپاری اجازه حضور خواهند داشت و پیکر مصطفی کریم‌بیگی در غروب این روز به خاک سپرده شد.
در نهایت، در روز جمعه 25 دی‌ماه در یکی از شهرک‌های شهریار به نام وحیدیه (جوقین) مراسم ختمی برگزار گردید. گزارش‌های دریافتی حاکی از وضعیت بسیار نامساعد مادر و خواهر مصطفی است. آنان در این مراسم از همگان درخواست می‌نمودند که نگذارند خون مصطفی پایمال گردد.» (منبع: کمیته گزارشگران حقوق بشر)

با تعظیم در برابر شجاعت، روح بزرگ و عصمت این شهید راه آزادی، بخشی از سخنرانی "پس از شهادت" شهید شریعتی را اینجا تقدیم میکنیم.