ابلاغ
سایت کانون ابلاغ اندیشه های شریعتی

WWW.KANOONEBLAGH.ORG

.
آزادي، در دامن اسارت مي زايد، در زنجير رشد مي كند، از ستم تغذيه مي كند، با غصب بيدار مي شود. . . هان، اين سرنوشت آزادي است!
در حاشیه سفر و سخنان "قم"

«ولی فقیه در جامهء وحشت و هراس»

جنبش نوین ملی ایران راه خود را تا سرنگونی رژیم ولایت فقیه و جایگزینی آن با "جمهوری ایران" ادامه خواهد داد.
در این مسیر اندیشه شریعتی بعنوان "تنها" آلترناتیو اسلام ارتجاعی نقش آگاهی بخش خود راهمچنان ایفاء خواهد نمود…
ادامه مطلب »

65 سال حبس برای 10 دانشجو!


مجید توکلی دانشجوی شجاع و مبارز، در بیدادگاه ولی فقیه به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
موارد اتهامی عنوان شده و احکام صادره مربوط به آنها از قرار زیر است:
اجتماع و تبانی علیه نظام منجر به صدور حکم ۵ سال حبس تعزیری، تبلیغ علیه نظام منجر به صدور یک سال حبس تعزیری، توهین به رهبری منجر به صدور دو سال حبس تعزیری، توهین به ریاست جمهوری منجر به ۶ ماه حبس تعزیری. همچنین وی به مدت ۵ سال از هرگونه فعالیت سیاسی و نیز از حق خروج از کشور محروم گشته است.
مجید توکلی پیش از این دو بار بازداشت شده بود که بار اول مدت یک سال و هفت ماه را در زندان گذرانده بود و در بار دوم ۳ ماه را در انفرادی تحت بازجویی قرار داشت.
اما دلیل اصلی محکومیت این دانشجوی مبارز، سخنرانی شجاعانه او در 16 آذر، در دانشگاه پلی تکنیک تهران بود که طی آن، مشروعیت ولی فقیه و نظام او را زیر سئوال برد. ویدئوی این سخنرانی را میتوانید مجددا در اینجا ببینید.

مجید دری، از فعالین دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل دانشجویی، از سوی شعبه 26 دادگاه باصطلاح انقلاب به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش جرس، دری دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است که پیش از این به 6 ماه محرومیت از تحصیل محکوم شده بود. این دانشجوی مبارز میبایست 5 سال از دوره محکومیت خود را در زندان شهر "ایذه" به عنوان " زندان در تبعید" بگذراند.

ضیا نبوی، دانشجوی آزادیخواه و مبارز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل از سوی شعبه 26 دادگاه باصطلاح انقلاب به قضاوت گماشته ای بنام پیرعباسی به 15 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.نبوي در مدت بازداشت و بازجويي در بند 209 زندان اوين بارها از جانب بازجويان مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت. او می بایست 10سال از دوره محکومیت خود را در زندان شهر "ایذه" به عنوان " زندان در تبعید" بگذراند.

عاطفه نبوي، دختر عموي ضیا نبوی نيز كه به همراه او بازداشت شده بود از سوي دادگاه انقلاب! به 4 سال حبس تعزيري محكوم شده است

علی پرویز دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر علی پرویز در روز ۱۲ آبان ماه در منزل پدری دستگیر و به اوین منتقل شد. آخرین دادگاه این دانشجو هفته گذشته پایان یافت و این حکم دو روز پیش به وی ابلاغ شد. از جمله اتهامات علی پرویز تهیه و توزیع فیلم و عکس از اعتراضات دانشجویی بالاخص تجمع دانشجویان خواجه نصیر در اعتراض به حضور صفار هرندی در دانشکده برق این دانشگاه در تاریخ ۱۰ آبان ذکر شده است. از دیگر اتهامات وی اقدام علیه امنیت ملی و تبانی برای تجمع در روز ۱۳ آبان اعلام شده است.

یاشار قاجار از فعالین دانشجوئی دانشگاه پلی تکنیک نیز روز یک شنبه سه سال پس از بازداشتش در خرداد ۸۵، از سوی دادگاه انقلاب! تهران به دو سال حبس تعزیری با تعلیق ۵ ساله ، ۱۴۸ ضربه شلاق ، ۱۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد. اتهامات یاشار قاجار «راهاندازی سایت خبرنامه امیرکبیر، اقدام علیه امنیت ملی!، تشویش اذهان عمومی و توهین به مسئولان » اعلام شده است.

ناصح فریدی، از مسئولین سابق سازماندهی فعالیتهای دانشجوئی در دانشگاه تربیت معلم تهران نیز به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

محمد تابع محمدی از فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز که روز ۱۳ آبان در این دانشگاه بازداشت شده بود از سوی یکی از دادگاههای فرمایشی در شیراز به چهار سال زندان تعزیری محکوم شده است.

حامد کاووسی دانشجوی ۱۹ ساله دانشگاه شیراز که ۱۳ آبان در شیراز بازداشت شد و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد گردید نیز از سوی دادگاه باصطلاح انقلاب شیراز به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

سلمان سیما فعال دانشجویی و عضو کمیته سیاسی سازمان دانش آموختگان ایران که از دو ماه پیش در بازداشت به سر میبرد، توسط شعبه ۱۵ دادگاه باصطلاح انقلاب تهران، به شش سال حبس تعزیری محکوم گردیده است.

این دستگیریها و به عبارت بهتر "انتقام گیری" از دانشجویان مبارز و فعال در سطح وسیع و در سراسر کشور، به طور روزانه، جریان دارند. دستگاه ولی فقیه بخوبی میداند که در مصاف با دانشگاهها، دانشگاهیان و دانشجویان شکست خورده است. او در استیصال از چیره شدن بر اراده دانشجویان مبارز میهن، به تنها سلاح کهنه و فرسوده ای که در اختیار دارد، سلاح "سرکوب حداکثر" روی آورده است، شاید بتواند آرامشی، هر چند کوتاه، بدست آورد و نفسی به راحتی کشد! اما فرصت او بپایان رسیده است و ناقوس مرگ او بصدا درآمده است.


http://www.kanooneblagh.org/