ابلاغ
سایت کانون ابلاغ اندیشه های شریعتی

WWW.KANOONEBLAGH.ORG

.
آزادي، در دامن اسارت مي زايد، در زنجير رشد مي كند، از ستم تغذيه مي كند، با غصب بيدار مي شود. . . هان، اين سرنوشت آزادي است!
در حاشیه سفر و سخنان "قم"

«ولی فقیه در جامهء وحشت و هراس»

جنبش نوین ملی ایران راه خود را تا سرنگونی رژیم ولایت فقیه و جایگزینی آن با "جمهوری ایران" ادامه خواهد داد.
در این مسیر اندیشه شریعتی بعنوان "تنها" آلترناتیو اسلام ارتجاعی نقش آگاهی بخش خود راهمچنان ایفاء خواهد نمود…
ادامه مطلب »

فریاد عاشورائیان در کربلای ایران

فرهاد اسلامی

"مرگ بر اصل ولایت فقیه"، این یکی از شعارهای مردم در قیام قهرمانانه روز عاشورا بود. در روز 16 آذر نیز شعار "تحجر، جنایت - دو پایه ولایت" اوج گرفت. این شعارها نه وارداتی هستند، نه در خارج کشور ساخته شده اند و نه محصول تحقیقات دانشگاهی میباشند. آنها در متن مردم، توسط مردم و در صحنه درگیری، درمیان دود وآتش تولد یافته و با فریادهای رسای زنان و مردان پخته گردیده و ببار نشسته اند.

اگر شعارهای آغازین جنبش نوین مردم را با شعارهایی از این قبیل به مقایسه نشینیم نتایج شگفت و عبرت انگیزی مییابیم، که در یک کلام، در هیچ قالب و فرمول از پیش تعیین شده ای نمی گنجند؛ همگان در شگفتی همراه با ناباوری فرورفته اند، انگشت بدهان که "مرحبا" !

نه سیاسیون استخوان دار و گرما و سرما دیده، نه تحلیلگران خارجی، نه "اصلاح طلبان" داخلی و نه حتی شاید "پیشگامان" مبارزه با "سلطنت ولایت فقیهی"، به ژرفای دریا گونه "آگاهی" سیاسی - اجتماعی زنان و مردان و جوانانی که تا دیروز مشغول کسب و کار خود بودند، مردمان کوچه و خیابان که آرام میرفتند و می آمدند و "کاری" با "چیزی" نداشتند، پی نبرده بودند. سخن از "غلط" این و یا آن گرفتن نیست، اصلا کسی مقصر نمی باشد، سخن از "خلق"ی است که مایه افتخار خبرگان، نخبگان و پیشگامان خود میگردد، امید را در آنان محکمتر میسازد و خورشید پیروزی را از کسوف سالیان بیرون میکشاند و آنگاه مظلومانه در گوشه خیابان با گلوله یکی از فرزندان "قابیل" تحت فرمان "یزیدیان" به مشهد خویش می نشیند. همین، به همین سادگی و با همین عظمت.

دستگاه ولایت فقیه که سالها مزورانه و رمالانه، با هزینه هایی سنگین و دزدی درآمدهای ملی، تلاش در ایجاد هاله ای از "عصمت و الاهیت و قداست" پیرامون خویش نموده بود تا بدینسان خود را "جاودانه"، "ابدی" و "ضربه ناپذیر" قلمداد نماید، بناگاه بافته های خود را رشته یافت و "قلعه عقابهایش" را، قصری "کاغذ"ی!

امروز جهان شاهد بود که دلاوران قهرمان ایران زمین، چگونه نقاب تزویر ولی فقیه و دستگاه آلوده به شقاوت و جنایتش را با شجاعتی کم نظیر دریدند و با شعار " مرگ بر اصل ولایت فقیه" آخرین ستونهای کاخ او را در هم نوردیدند؛ آنان در عاشورای خود، شکست "ایدئولوژیک" نظام "ولایت فقیه" را با جان خود، با پیکرهای خود و با خون خود، به اعلام نشستند.

اینک، "دیکتاتوری مذهبی از محتوا تهی شده" در مسیر باقیمانده تا سرنگونی نهائی، تنها با سلاح کهنه و فرسوده "سرکوب " در مقابل اراده "حسین وار" جنبشی "قائم و استوار" لخ لخ کنان ایستاده است؛اما به شهادت تاریخ، آنگاه که حاکمیتی به مرحله ای چنین رسد، ناقوسهای مرگش بصدا در آمده و نوشیدن "جام زهر" نیز چاره ساز فروپاشی اش نخواهد بود.